Persepsi Merek Dalam Pemilihan Air Minum Dalam Kemasan (Studi Pada Mahasiswa Universitas Islam Balitar Blitar)

  • Denok Wahyudi Setyo Rahayu Universitas Islam Balitar Blitar
Abstract views: 59 , pdf downloads: 33
Keywords: Perception, The brand, Product, Consumer

Abstract

The brand becomes important for consumers in choosing a product.  The wide range of bottled drinking water brands can give consumers an alternative choice of which products to consume.  The purpose of this study was to determine the brand's perception for consumers in choosing bottled water products.  The research method uses direct observation and questionnaires to students as consumers of bottled water at Balitar Islamic University.  The research population was Balitar Islamic University students.  The sampling technique uses accidental sampling, namely students who accidentally meet with researchers.  The variable used is brand perception.  The results showed that brand perception can influence consumers in choosing bottled water products.  Aqua product is a brand of bottled drinking water that is in high demand by consumers, while Le Minerals, Cleo, Ades, and Vit are interested after Aqua.  Other respondents tend to consume the bottled drinking water brand in turn because they consider all brands the same.

References

Ghealita, V dan Setyorini, S. (2015). Pengaruh Brand Awareness Terhadap Keputusan pembelian AMDK Merek Aqua ( Studi Pada Masyarakat di Kota Bandung). Image (Jurnal Riset Manajemen), 4 (1), 1-9.

Kotler, Philip. (2009). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Maulana, E. Amalia. (2012). Brandmate : Mengubah Just Friend Menjadi Soulmate. Etnomark Consulting : Tangerang.

Nugrahaini, R. L., Adiarni, N., dan Najamuddin,M. (2014). Analissi penguatan merek dalam membentuk ekuitas merek pada minuman sari buah BB (Studi kasus : Mahasiswa (end user) di Fakultas Sains dan Teknologi). Jurnal Agribisnis, 8(2), 189-201.

Ronitua, A., Brida, L., dan Barry,H. (2017). Pengaruh Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Air Minum Dalam Kemasan Merek Le Minerale. Epigram, 14(2), 113 – 120.

Sugiyono. (2007). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung : Alfabeta.

Supriyadi, Yuntawati Fristin, dan Ginanjar Indra KN. (2016). Pengaruh Kualitas Poduk Dan Brand Image Terhadap Keputusan pembelian (Studi PadaMahasiswa Pengguna Produk Sepatu Merek Converse di Fisip Universitas Merdeka Malang. Jurnal Bisnis dan Mnaajemen, 3 (1), 135 – 144.

Suryani, Tatik. (2013). Perilaku Konsumen Di Era Internet : Implikasinya Pada Strategi Pemasran. Yogyakarta : Graha Ilmu.

Tengor, G., Kawet, L., dan Loindong, S. (2016). Pengaruh Merek, Desain Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Iphone Studi Kasus Pada Mahasiswa Stie Eben Haezar Manado. Jurnal Berkala Ilmiah Efisiensi, 16 (04), 367-375.

Yusa, VD dan Anugrah LH. (2018). Pengaruh Citra Merek, Harga, dan Promosi Dalam Keputusan Pembelian Air Minum Dalam Kemasan (AMDK) Rivero di Bandar Lampung. Jurnal Derivatif, 12 (1), 69-80.
Published
2020-06-20
How to Cite
Rahayu, D. W. S. (2020). Persepsi Merek Dalam Pemilihan Air Minum Dalam Kemasan (Studi Pada Mahasiswa Universitas Islam Balitar Blitar). AKUNTABILITAS: Jurnal Ilmiah Ilmu-Ilmu Ekonomi, 13(1), 81-89. https://doi.org/10.35457/akuntabilitas.v13i1.1071