ANALISIS STRATEGI PEMASARAN ES KRIM KHAS KOTA BLITAR ES DROP DI MAKAM BUNG KARNO
Abstract
Blitar adalah kota yang menyimpan banyak sejarah dan keindahan alam di dalamnya. Keunikan dan keindahan kota ini didukung oleh budaya dan kuliner yang tidak ada di kota lain, seperti es drop. Es drop adalah sejenis es krim yang berasal dari kota Blitar. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi pemasaran es drop agar bertahan di era modern seperti sekarang. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kualitatif yaitu dalam bentuk wawancara, dokumentasi, dan observasi. Hasilnya berupa analisis deskriptif yang menunjukkan bahwa: (1) ada hal positif tentang es drop dibanding es krim pada umumnya; (2) inovasi memegang peranan penting dalam pemasaran; (3) harga dan lokasi penjualan perlu dipertimbangkan dalam mempersiapkam strategi pemasaran.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Copyright on any article is retained by the author(s).
- Author grant the journal, right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.
- The article and any associated published material is distributed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License