Corporate Social Responsibility Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Struktur Modal Sebagai Moderasi Pada Indeks Sri Kehati BEI
Abstract
The purpose of this study was to examine: the effect of corporate social responsibility on firm value, the effect of capital structure on firm value and to know the ability of capital structure to moderate corporate social responsibility on firm value in companies listed on the Sri-Kehati Index. The research method uses the Moderated Regression Analysis model, purposive sampling with 25 companies two years of observation 2017-2018. The results of this study are the capital structure does not affect the value of the company, corporate social responsibility does not affect the value of the company, the potential capital structure in moderating the relationship of corporate social responsibility to the value of the company in companies listed on the Sri-Kehati Index.
Downloads
References
Anggraini, K. F. (2006). Pengungkapan Informasi Sosial dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Pengungkapan Informasi Sosial dalam Laporan Keuangan Tahunan (Studi Empiris pada Perusahaan-Perusahaan yang terdaftar Bursa Efek Jakarta). Simposium Nasional Akuntansi 9, 23–26.
Arianti, N. P. A., & Putra, P. M. J. S. (2018). Pengaruh Profitabilitas pada Hubungan Corporate Social Responsibility & Good Corporate Governance terhadap Nilai Perusahaan. Jurnal Ilmiah Manajemen & Akuntansi, 24(1), 20–46.
Brigham, F., & Houston, J. (2001). Manajemen Keuangan (Edisi Kede). Erlangga.
Budi, C. (2011). Pengaruh Corporate Social Responsibility terhadap Kinerja Perusahaan dengan Kepemilikan Asing Sebagai Variabel Moderating. Fakultas Ekonomi Universitas Diponegoro.
Chowdhury, A., & Chowdhury, S. P. (2010). Firm’s Value: Evidence from Bangladesh. Business and Economic Horizons. Impact of Capital Structure, ISSN: 2337-3067, 3(Oktober 2010), 111–122.
Eli, S. (2008). Pengaruh Struktur Modal dan Pertumbuhan Perusahaan terhadap Nilai Perusahaan pada Perusahaaan Manufaktur di Bursa Efek Jakarta. Tesis, Tesis, Sekolah Pascasarjana. Medan.
Hamidy, R. R., Gusti, I., Wiksuana, B., Gede, L., & Artini, S. (2015). Pengaruh Struktur Modal Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Intervening Pada Perusahaan Properti Dan Real Estate Di Bursa Efek Indonesia. 10, 665–682.
Harahap, N. (2004). Analisis Pengaruh Sturktur Modal Terhadap Profitabilitas Pada Industri Pulp dan Paper Yang Masuk Pasar Modal Indonesia. Tesis, Sekolah Pa(Medan).
Harmono. (2014). Manajemen Keuangan. PT. Bumi Aksara.
Hery. (2015). Analisis Kinerja Manajemen. PT. Grasindo.
Husnan, S., & Pudjiastuti, E. (2004). Dasar-dasar Manajemen Keuangan (Edisi Keem). UUP AMP YKPN.
Kodrat, S. D., & Kurniawan, I. (2008). Manajemen Investasi Pendekatan Teknikal dan Fundamental Untuk Analisis Saham. Graha Ilmu.
Kopong, Y., & Nurzanah, R. (2016). Pengaruh Growth Opportunity dan Ukuran Perusahaan Terhadap Profitabilitas dengan Nilai Perusahaan sebagai Variabel Moderating Pada Perusahaan Manufaktur yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia Periode 2011-2014. Jurnal Akuntansi Manajerial, Vol. 1 No.(2016), 116–133.
Modigliani, F., & Houston, J. (1961). The cost of capital, corporation finance & the theory of investment. American Economic Review, 48(3), 261–297.
Niresh, J. Al., & Venampy, T. (2012). Firm Size and Profitability: A Study of Listed Manufacturing Firms in Sri Lanka. International Journal of Business and Management, 9 (4), 261–297.
Nurlela., & Islahudin. (2008). Pengaruh Corporate Social Responsibility terhadap Nilai Perusahaan dengan Prosentase Kepemilikan Manajemen sebagai Variabel Moderating. Simposium Nasional Akuntansi XI.
Putri, J. (2016). Pengaruh Struktur Modal Terhadap Nilai Perusahaan Pada Perusahaan Manufaktur Go Publik (Studi Kasus Sektor Makanan Dan Minuman). JOM. FISIP, V0l.3 No.(Oktober 2016), 1–12.
Reza, R. (2009). Corporate Social Responsibility Antara Teori dan Kenyataan. Media Pressindo.
Rodoni, A., & Ali, H. (2014). Manajemen Keuangan Modern. Mitra Wacana Media.
Rosyadah., D. (2013). Pengaruh Struktur Modal Terhadap Profitabilitas. Fakultas Ilmu Administrasi Universitas Brawijaya.
Sartono, A. (2011). Manajemen Keuangan Teori dan Aplikasi. BPFE.
Solihin, I. (2008). Corporate Social Responsibility: From Charity to Sustainability. Salemba Empat.
Suryonugroho, B. (2016). Pengaruh Corporate Social Responsibility (CSR) Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Kepemilikan Institusional, Kepemilikan Manajemen Dan Ukuran Perusahaan Sebagai Variabel Moderating (Studi empiris pada perusahaan pemenang ISRA yang terdaftar dibursa efek Ind. FE. UNY.
Syamsudin. (2009). Manajemen Keuangan Perusahaan. PT. Raja Grafindo Persada.
Umbara, D. M. B., & Suryawan, I. K. (2014). Pengaruh Pengungkapan Tanggung Jawab Sosial Pada Nilai Perusahaan. E-Jurnal Akuntansi Universitas Gajayana, 9 (2)(2014), 410–424.
Winarno, S. H. (2017). Pengaruh Tingkat Pertumbuhan Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Struktur Modal Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Moneter, Vol. IV No(Oktober 2017), 106–112.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.